Patagonia își direcționează profiturile în scopuri filantropice
Brandul de îmbrăcăminte în aer liber Patagonia își direcționează profiturile obținute către finanțarea organizațiilor non-profit care luptă pentru diverse cauze.
Din septembrie 2022, compania a donat $71 de milioane către diverse ONG-uri cu o gamă largă de obiective, de la îndepărtarea barajelor până la înregistrarea alegătorilor.
De exemplu, peste $3 milioane au fost donați pentru blocarea construirii unei mine în Alaska. Cu alte $3 milioane este sprijinită conservarea unor teritorii din Chile și Argentina.
Banii merg și către susținerea politicienilor care, la rândul lor, susțin proiecte în sprijinul mediului și al oamenilor. Candidații democrați care și-au anunțat sprijinul pentru proiecte de acest gen au primit în jur de $1 milion.
Focusul filantropic al companiei vine după restructurarea din 2022. Atunci, fondatorii au transferat proprietate către un trust special și un ONG, cu scopul de a folosi profiturile viitoare pentru protejarea mediului și combaterea schimbărilor climatice. (NYTimes)