Reducerea vitezei de deplasare a mașinilor în orașe crează condiții mai bune de viață


,

Orașele europene adoptă limite de viteză mai mici pentru automobile, menite a spori siguranța oamenilor și a reduce dependența de mașini.

Un număr din ce în ce mai mare de orașe europene aplică limitări din ce în ce mai drastice a vitezei pentru deplasare mașinilor. Parisul și Bruxelles au introdus o limită implicită de viteză de 30 de kilometri pe oră în 2021, Lyons în 2022 și Bologna la începutul anului 2024, iar Milano și Parma intenționează să urmeze exemplul în acest an.

Inspirația acestora a fost orașul austriac Graz, care în 1992, a devenit primul oraș important din Europa care a implementat o limită generală de 30 de kilometri pe oră pe toate drumurile, cu excepția celor principale, acoperind 80% din rețeaua rutieră.

Conform studiilor care au urmat, orașele care au luat aceste măsuri au devenit mai sigure pentru oameni și, per ansamblu, au crescut calitatea vieții.

Un alt efect pozitiv a fost creșterea mobilității oamenilor, care, scăpând de dependența de mașină, au început să meargă mai mult pe jos.

Traficul este a doua cea mai importantă amenințare la adresa sănătății vest europenilor, în special a copiilor, a bătrânilor și celor care suferă de boli cronice. (Reasons to be Cheerful)

Scroll to Top