Educația preșcolară a ajutat copiii mexicani să învețe mai bine


,

În 2004, Mexicul a decis să facă educația preșcolară obligatorie pentru toți copiii. Aceștia trebuiau să facă trei ani de grădiniță, înainte de a putea începe școala primă.

Prin furnizarea mediilor de învățare structurate de la o vârstă fragedă, guvernul spera să îmbunătățească abilitățile cognitive ale copiilor, cum ar fi abilitățile matematice și lingvistice, precum și abilitățile noncognitive, cum ar fi atenția și comportamentul social.

Două decade mai târziu, o cercetare pe termen lung vine să arate că decizia de atunci a guvernului a ajutat, într-adevăr, copiii.

Studiul susține că educația preșcolară a avut un impact pozitiv asupra performanței academice a elevilor 5-6 ani mai târziu în școala primară. Mai exact, copiii care au frecventat grădinița au obținut note mai mari la testele de matematică și spaniolă din clasele a cincea și a șasea.

De asemenea, copiii care au frecventat grădinița au fost mai predispuși să acorde atenție în clasă, să participe la activități școlare și să-și facă temele.

Pe lângă performanța academică, grădinița a îmbunătățit și abilitățile noncognitive, cunoscute ca fiind predictori critici ai succesului pe termen lung – conștiinciozitatea, atenția și comportamentul social. (VoxDev)

Scroll to Top