Interzicerea trotinetelor electrice a contribuit la creșterea folosirii bicicletelor în Paris
Peisajul mobilității din capitala Franței s-a schimbat după interzicerea trotinetelor închiriate, iar unul dintre efectele vizibile este creșterea masivă a deplasării pe bicicletă.
În urma unui referendum din 2023, Parisul a decis să interzică trotinetele închiriate, din cauza problemelor de securitate și a comportamentului utilizatorilor, inclusiv legat de parcarea trotinetelor.
De atunci, și pe fondul eforturilor făcute de primărie în acest sens, a crescut foarte mult numărul celor care se deplasează pe bicicletă.
Parisul are acum o rețea de piste de biciclete de peste 1.000 de kilometri, care a crescut de la 200 de kilometrii în 2001.
Pe lângă cele 30.000 de locuri de parcare pentru biciclete prevăzute printr-un proiect de lege locală, vor mai construite 40.000 de parcări în apropierea gărilor și se așteaptă ca alte 50.000 de parcări să fie create de sectorul privat.
Din 2014, Parisul și-a schimbat modelul de dezvoltare a mobilității, de la unul focusat pe mașini la unul care se concentrează pe pietoni și bicicliști. (Cities Today)