Cele două fabrici auto din România au o nouă creștere în acest an


,

Cele două uzine de automobile din România au fabricat în luna februarie un volum în creștere, raportat la anul anterior, care marchează depășirea pragului de 50.000 de vehicule produse. La Craiova, intrarea în producție a celor două modele Courier începe să se vadă în cifrele totale, care au ajuns deja la cel mai ridicat nivel din istoria fabricii.

Ford a produs, în luna februarie, cel mai mare volum de automobile din istoria acestei uzine, conform datelor transmise de ACAROM. Cu o producție de 21.247 unități, Ford Otosan Craiova înregistrează o creștere de 22,1% față de rezultatul din luna similară a anului trecut, pe fondul creșterii producției modelelor Transit și Tourneo Courier, cu aproape 4000 de vehicule fabricate în plus.

La Dacia a fost o lună de scădere, cu un volum de vehicule asamblate de 29.241 unități, cu 6,7% mai puține decât anul trecut, cel mai probabil ca urmare a diminuării volumului Duster, în pregătirea lansării noii generații, dar și în contextul scăderii cererii de automobile noi din România.

După două luni, anul 2024 se anunță unul prolific pentru industria auto, cu majorări de producție pentru ambele uzine, având în vedere noile modele care au intrat sau urmează să intre în procesul de fabricație. La Craiova, după noile Courier cu combustie, la finalul acestui an ar trebui să asistăm la startul producției pentru versiunile electrice ale Puma și Courier, iar la Mioveni, după startul producției lui Duster 3, undeva la finalul primăverii, începutul verii, la finalul lui 2024 ar putea fi asamblate primele exemplare ale lui Bigster.

În ianuarie și februarie, uzinele Dacia și Ford Otosan au fabricat 99.216 automobile, cu 13,6% mai multe decât în 2023, în perioada similară, adică un plus de 12.000 de autovehicule, din care la Mioveni au fost asamblate 61.595 vehicule, cu aproape 7 procente în plus, față de 2023, iar la Craiova au fost asamblate 37.621 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 26,9%.

Scroll to Top